Імітація реформ відомством Табачника

Автор/джерело -  © DW



Дата публiкацiї - 5.07.2011 18:32 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=14520

Через шість років після приєднання України до «болонського процесу» студенти продовжують отримувати дипломи, незрозумілі закордонним освітянам і працедавцям. А профільне міністерство не готує глибинних змін.

Починаючи від 2005 року, вже третій склад керівництва міністерства освіти і науки України обіцяє гармонізувати систему вищої освіти в Україні із освітніми системами інших країн-учасниць «болонського процесу».

Серед обіцянок був остаточний перехід на трирівневу систему освітньо-кваліфікаційних рівнів – «бакалавр – магістр – доктор», отримання випускниками додатків до дипломів англійською мовою зі зрозумілими в інших країнах оцінками й обсягом навчальних курсів, а також більша академічна автономія університетів.

Цього всього досі не відбулося – днями випускники українських вишів отримали звичні дипломи спеціалістів, магістрів і бакалаврів, причому останні фактично не дають вчорашньому студентові перспектив працевлаштування.

Важко вгледіти натяки на гармонізацію української системи вищої освіти із іншими «болонськими» країнами і в діях нинішнього складу профільного міністерства, чий скандальний проект змін до закону про вищу освіту став предметом цькування з боку тисяч студентів та сотень викладачів вишів.

Формальна гармонізація

Ознаки гармонізації української вищої школи зі школами європейських країн сьогодні є суто формальними, переконаний президент Національного університету «Києво-Могилянська академія» Сергій Квіт. Він каже, що багато з обіцянок держави в його університеті вирішили виконувати самі. Зокрема випускники вишу вже давно отримують додатки до дипломів англійською мовою із зазначеними міжнародними оцінками та обсягом навчальних курсів у «загальноболонській» системі ECTS.

Та, на переконання Квіта, це дрібниці в порівнянні з тим, що держава мала б зробити, але не робить у рамках інтеграції до освітньої Європи. Серед основних завдань він називає надання академічної автономії університетам, інтеграцію освіти й науки в рамках університетів та повсюдне запровадження англійської мови у вишах. «Адже без цього ані нас ніхто не розумітиме, ані ми не розумітимемо нікого», - переконаний він.

Водночас сподівання експертів на те, що виконання подібних завдань зможе забезпечити нинішнє керівництво міністерства освіти і науки, молоді та спорту України вкрай малі. І хоча сьогодні там готують новий проект закону про вищу освіту, попередній документ засвідчив, що міністерство тяжіє радше до звуження автономії вишів, аніж до її розширення, а перехід до нової освітньо-кваліфікаційної градації у законопроекті виглядає радше формально.


 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.