«Хуторянство». Навіщо Україні Військово-Морський флот?

Автор/джерело -  © “Аратта-Україна”



Дата публiкацiї - 22.12.2017 16:55 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=28202

Військово-Морським Силам Збройних Сил України не потрібен ракетний крейсер “Україна”, який вже на 95% збудував ДП “Миколаївський судобудівний завод”.

Ракетний крейсер “Україна”

Про це повідомляє прес-служба ДК "Укроборонпром" з посиланням на лист від Міноборони, передає Українська правда.

"У Міноборони підтвердили, що добудовувати крейсер для потреб ЗСУ недоцільно. Цим рішенням Міністерство фактично зняло питання необхідності утримання крейсера ДП "Миколаївський суднобудівний завод"", - сказано у заяві.

У Концерні зазначили, що наразі Кабмін має якнайшвидше ухвалити остаточне рішення: чи потрібен Україні ракетний крейсер "Україна", чи ні.

"Якщо потрібен – "Укроборонпром" готовий добудувати судно, але для цього треба передбачити кошти в Державному оборонному замовленні на 2018 рік. Якщо ні – є два варіанти: або продавати недобудову, оскільки вона не відповідає воєнній доктрині, або передбачити в ДОЗ на 2018 рік гроші на подальше утримання судна у причальної стінки", - повідомляє прес-служба.

Також повідомляється, що Концерн готовий розглянути й інші варіанти вирішення цієї проблеми, які може запропонувати уряд.

На підприємстві зазначили, що з лютого 2015 року держава припинила відшкодувати витрати ДП "Миколаївський суднобудівний завод" на утримання крейсера "Україна", після чого борги держави перед заводом і його працівниками досягли 61,1 мільйонів гривень.

Там нагадали, що ракетний крейсер "Україна" було спущено на воду 27 років тому. Вже багато років його будівництво "заморожене" на стадії готовності на 95%.

"Миколаївський суднобудівний завод вже 3 рік самотужки виконує роботи з утримання крейсера, адже їх припинення призведе до руйнування його енергетичних вузлів, елементів обладнання, екологічного забруднення акваторії річок Буг та Інгул", - повідомляють в "Укроборонпромі".

Також додають, що в результаті руйнування та непроведення консервації спеціальних виробів і його складових вартість крейсера у розмірі капітальних інвестицій впаде до вартості металобрухту.

У заяві зазначається, що ще у листопаді 2015 року Концерн спрямував на розгляд Кабміну проект щодо врегулювання питань, пов’язаних з демілітаризацією та подальшим використанням цього ракетного крейсера.

У жовтні цього року ДК звернувся також за підтримкою у сприянні цього питання до Секретаря Ради національної оборони та безпеки Олександра Турчинова і навіть підготував кілька додаткових проектів вирішення цієї ситуації.

Повторне звернення до Кабміну було направлене 22 серпня 2017 року з проханням вирішити питання та прийняти на облік Міноборони недобудований ракетний крейсер.

Наразі відповіді немає.

Замість післямови. Звертаємо увагу громадян на те, що всю сучасну історію України, свідомо чи ні, через дії вищого керівництва держави практично остаточно знищено навіть той стратегічний потенціал захисту національних інтересів на потенційному театрі воєнно-морських дій, який було успадковано після розвалу СРСР.

Нагадаємо, станом на 1991 рік ЧФ СРСР мав у бойовому складі: близько 30 підводних човнів; 79 важких кораблів; 35 великих і 50 малих міноносців; 5 амфібійних кораблів для висадки морської піхоти; понад 200 кораблів різного призначення, серед яких великі і малі десантні, розвідувальні та допоміжні і рятувальні судна; кораблі і ракетно-артилерійські катери берегової оборони. У підсумку розподілу ЧФ більша частина флоту відійшла Росії і поповнила бойовий склад її військових флотів.

Кораблебудівна промисловість України першою в СРСР освоїла будівництво авіаносців, важких авіаносних крейсерів, великих і малих протичовнових кораблів, новітніх типів есмінців, фрегатів, корветів та інших проектів кораблів з ракетно-артилерійським озброєнням.

Нагадаємо, на період розпаду Союзу РСР вклад України в будівництво ВМФ СРСР перевищував 30 відсотків його складу.

Пікреслюємо, це той потенціал, який міг перетворити Україну в потужну морську державу. І станом на сьогодні, він майже втрачений. Майже, але не повністю. Суднобудівні підприємства Херсону і Миколаєва ще здатні будувати військові кораблі будь-якого класу, а не тільки малі ракетно-артилерійські катери.

Де і в якому стані державна програма "Український корвет" широко розрекламована декілька років тому? Про стан її виконання немає згадки у жодному зі звітів уряду. А сьогодні, з огляду на війну з РФ і поповнення бойового складу ЧФ РФ, хоча б одним новим українським корветом, прийнятим на озброєння українського ВМФ в минулому році і так само в цьому - було б абсолютно не зайвим. І якщо додати ракетний крейсер, то розклад сил суттєво б змінився... Але наразі то лише мрії. А є ще проза життя.

Ми також пам’ятаємо відверту аферу з недобудованим важким крейсером з авіаційним озброєнням "Варяг". Нагадаємо, тоді урядовцями була поширена брехлива офіційна версія: мовляв судно через корозію непридатне для бойового використання і з цієї причини корпус авіаносця за символічну платню було продано КНР під "туристичний об’єкт". Сьогодні цей "об’єкт" - перший і єдиний авіаносець китайських ВМС.

Крейсер "Україна" останній з серії так званих "мисливців" за атомними підводними човнами. У складі ЧФ РФ є однотипний крейсер "Москва", який є флагманом флоту. Різниця в тому, що російський флагман в тривалій, понад 30 років, експлуатації і потребує капремонту, а український - новий. Не важко здогадатися який воєний сенс мала б постановка на озброєння українського крейсера.

Але ж вітчизняні "стратеги", в очевидь, схильні обирати шлях найменших зусиль. Чи вже намітився покупець "туристичного об’єкту"?



 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.