8 прийомів для економії автомобільного палива

Автор/джерело -  © “Профіцентр” 



Дата публiкацiї - 14.05.2009 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/text_ua.php?id=1324

Високі ціни на автомобільне пальне завжди турбують водіїв. Особливо в наш економічно нестабільний час. З турботою до наших читачів, ми розповімо, як економити до 20% пального за допомогою наступних нехитрих прийомів.

Вирішальним чинником в економії палива є стиль їзди - і йому можна навчитися! Як Ви можете отримати більше з паливного бака:

1. Перемикайте передачі раніше

Забувайте те, чому вас учили в автошколі: що двигуни внутрішнього згорання споживають менше палива в середньому діапазоні обертів двигуна. Для сучасних двигунів це правило більше не актуальне. Нові двигуни з безпосереднім вприскуванням палива найефективніше працюють на малих обертах. Наприклад, сьогоднішні дизельні двигуни видають максимальний обертаючий момент в районі 1700-1800 об/хв, бензинові інжекторні - 4000-4300 об/хв.

2. П'ятдесят на п'ятій

Коли ви розгонюєтеся на повному газі (але не в режимі «кік-даун»), повітряна заслінка широко відкрита і двигун працює в найбільш ефективному режимі. Не доводячи стрілку тахометра до 2000 об/хв, необхідно перемикатися на передачу вище (це правило вірне для дизельних двигунів - "Аратта"). Той, хто стартує з легко натиснутою педаллю газу - викидає гроші на вітер. В той же час вибирайте максимально високу передачу, яку вам дозволяє ваш двигун. Немає нічого ганебного, рухатися зі швидкістю 50 км/год на п'ятій передачі (звичайно, на горизонтальних відтинках шляху і не при повному навантаженні - "Аратта").

3. Відпустіть акселератор, але не перемикайтеся на «нейтраль»

Використовуйте гальмування двигуном замість руху накатом і звичайного гальмування. Двигуни з безпосереднім вприскуванням відразу припиняють подачу «зайвого» палива, як тільки педаль газу відпущена. Цей прийом особливо корисно застосовувати, коли ви здалеку побачили червоне світло світлофора. Ті, хто підкочується до світлофора на «нейтралі» або з виключеним зчепленням, насправді витрачають більше бензину.

4. Ніяких «зупинок-розгонів»

Будьте передбачливі і послідовні за кермом. Для економії палива дотримуйтеся більшої, ніж просто безпечної дистанції. Це дозволить вам гальмувати не так часто, на відміну від автомобіля, що їде попереду. Тому ви не втрачатимете енергію інерції, на отримання якої ви витратили певну порцію палива. Цей прийом хоч і відніме трохи часу, але дуже сильно збереже паливо і нерви.

5. Уникайте максимальних швидкостей

Не пересувайтеся на високих швидкостях. Ефект від цього відомий: при невеликому збільшенні швидкості, витрати пального набагато більші через значно збільшений аеродинамічний опір.

6. Вимикайте додаткові «пожирачі» палива

Не користуйтеся без необхідності обігрівом заднього скла, додатковими фарами, електросклопідйомниками, освітлення салону, підігрівом сидінь, кондиціонером та іншим споживачами електроенергії. Наприклад, кондиціонер, може «з'їсти» 1,5 літра палива на кожні 100 кілометрів шляху. Забутий і не вимкнений обігрів заднього скла - близько 0,4 л.

7. Геть увесь баласт

Не зняте з даху після поїздки на відпочинок багажне пристосування коштуватиме вам грошей. При швидкості 80 км/год воно «споживає» близько 0,7 літрів, а прикріплений на нім велосипед і того більше, - до 3 л/100 км. Кожні зайві 100 кілограмів в багажнику або салоні полегшуватимуть вашу кишеню на вартість 0,6 літрів бензину, за кожних 100 кілометрів в міському циклі їзди.

8. Зверніть увагу на правильний тиск в шинах

Якщо ваші шини надто слабо накачані, це збільшує опір коченню. Із збільшеним тиском повітря опір менший, проте, збільшує жорсткість підвіски і погіршує комфорт. Ви можете знайти «правильний» тиск в технічній документації до вашої машини, або на спеціальних наклейках, які зазвичай розміщують на центральній стійці з боку водія або на лючку бензобака. Перед поїздкою на далекі відстані з додатковим навантаженням, збільшіть тиск відповідно до інструкцій. З оптимальним тиском в шинах ви зможете економити до 5% пального.

Від “Аратти”. Скористайтесь порадами німецької агенції енергозбереження dena щодо користування кондиціонером в авто.

Напередодні від’їзду машину слід припаркувати у тіні, аби не перевантажувати кондиціонер у машині. Починаючи поїздку, спершу на ходу добре провітрити салон через відкриті вікна, а вже згодом вмикати кондиціонер. Температура усередині авта має бути лише на кілька градусів нижчою, ніж зовні. Це не лише економить бензин, але й береже здоров’я. Незадовго до приїзду до пункту призначення кондиціонер варто вимкнути. Адже якщо температура всередині більш як на шість градусів нижча, ніж зовні, по виході з машини можуть виникнути проблеми з кровообігом, попереджають лікарі.

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.